Bakanlıktan yapılan açıklamada tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını doğrudan etkileyen ve yıl sonu itibarıyla "yılbaşı indirimleri", "yeni yıl fırsatları" gibi adlarla yoğunlaşan kampanyaların mercek altına alındığı bildirildi.
Yılın bu son döneminde artış gösteren indirimli satış reklamlarına yönelik gerekli denetimler ve incelemelerin aralıksız devam ettiği belirtilen açıklamada mevzuata aykırı, tüketiciyi yanıltıcı tanıtımlara karşı gerekli idari müeyyidelerin kararlılıkla uygulanacağı vurgulandı.
Vatandaşların yeni yıl alışverişlerini güvenle yapabilmeleri ve olası mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi adına dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekilde sıralandı:
“Tüketicilerimiz alışverişe başlamadan önce gerçek ihtiyaçlarını belirlemeli ve satıcı firma hakkında ön araştırma yapmaları, ‘yıldızlı ürün’, ‘fırsat ürünü’ veya ‘en iyi fiyat’ gibi cezbedici sunumlara hemen itibar etmemeleri; ürünün fiyatı farklı mecralardaki emsalleriyle karşılaştırılmalı, ilan edilen indirim tutarı veya oranının, piyasa gerçekleriyle örtüşüp örtüşmediği sorgulanmalı, internet sitesinin güvenliği (SSL sertifikası, 3D Secure gibi unsurlar) kontrol edilmeli; özellikle sosyal medya üzerinden yönlendirilen bağlantıların, markanın kendi resmi sitesine ait olup olmadığına dikkat edilmelidir. Piyasa değerinin çok altında fiyatlanan ürünlerde, sitenin taklit olma ihtimali göz önünde bulundurulmalı, 21 alana 1 bedava’ veya ‘3 al 2 öde’ gibi şarta bağlı kampanyalarda, bu avantajların hangi ürünlerde ve hangi şartlarda geçerli olduğu detaylıca okumaları büyük önem arz etmektedir."
Satıcı ve sağlayıcıların uyması gereken yasal hükümlülüklere ilişkin ise şunlar aktarıldı:
“Diğer taraftan, indirimli satış kampanya ve uygulamalarında bulunan satıcı/sağlayıcıların ise; indirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile kampanyanın kapsamını açıkça belirtmeleri; anlam karışıklığına yol açacak veya gerçekte olduğundan daha büyük bir indirim algısı yaratacak ifadelerden kaçınmaları, eğer indirimli ürün belirli bir stokla veya zamanla sınırlıysa, bu durumu reklamlarda net bir şekilde ifade etmeleri, tüketiciye sunulan ‘kişiye özel fiyat’ veya ‘avantajlı teklif’ gibi algoritmaya dayalı reklamların içeriği konusunda tüketiciyi açık ve anlaşılır biçimde bilgilendirmeleri, şartlı satışlarda, kampanyanın geçerlilik şartları konusunda tüketicileri eksiksiz olarak aydınlatmaları gerekmektedir.”
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 İletişim Dünyası Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.